Lions Club Bilthoven 2000-actie resulteert in 1104 pakken koffie voor Voedselbank De Bilt! | Voedselbank De Bilt
701
post-template-default,single,single-post,postid-701,single-format-standard,eltd-core-1.1.1,averly-ver-1.4,eltd-smooth-scroll,eltd-smooth-page-transitions,eltd-mimic-ajax,eltd-grid-1200,eltd-blog-installed,eltd-main-style1,eltd-header-standard,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-menu-item-first-level-bg-color,eltd-dropdown-slide-from-top,eltd-dark-header,eltd-header-style-on-scroll,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive
Voedselbank De Bilt / Nieuws  / Lions Club Bilthoven 2000-actie resulteert in 1104 pakken koffie voor Voedselbank De Bilt!

Lions Club Bilthoven 2000-actie resulteert in 1104 pakken koffie voor Voedselbank De Bilt!


Foto: André  Schellart van Voedselbank De Bilt neemt de 1104 pakken koffie met plezier in ontvangst van
Bettina Sturm en Elly Westerburger van de Lions Club Bilthoven 2000 (Hans Lebbe / HLP Images)

 

De Lions zamelden ook dit jaar weer D.E.-waardepunten voor maar liefst 1104 pakken D.E. koffie! Conny van der Linden, Bettina Sturm en Elly Westerburger van de Lions Club  Bilthoven 2000, zorgden dat bij drie supermarkten D.E.-waardepunten verzameldozen stonden, werden geleegd, geteld en dat de 585.674 verzamelde waardepunten bij Douwe Egberts terecht kwamen.

Na het verzamelen van de waardepunten zet Douwe Egberts dit om in pakken D.E. Aroma Rood koffie speciaal om de voedselpakketten aan te vullen. Vanaf heden wordt de koffie wekelijks toegevoegd aan de voedselpakketten voor mensen die het hard nodig hebben. De deelnemende supermarkten waren PLUS Bilthoven, AH Kwinkelier en AH De Bilt, die hier allen een pluim voor verdienen!

Landelijke leverde de Lions-actie – in 2012 voor de eerste keer gehouden – in totaal 56.781.282 D.E.-waardepunten op. Bovendien doet Douwe Egberts daar nog een schepje bovenop door 15% extra waardepunten te doneren! Dat resulteerde in een totaal van 108.000 pakken koffie voor de landelijke Voedselbanken.

Douwe Egberts steunt deze actie

Het koffiemerk wil mensen in Nederland dichterbij elkaar brengen. Koffie kan gezien worden als een uitnodiging om contact te maken met elkaar en door dat contact worden onderling bestaande banden versterkt. Verder is koffie veelal een zeldzaam product voor voedselbanken, omdat het lang houdbaar is en bijna nooit wordt ‘afgeschreven’. Het komt weinig voor in voedselpakketten, maar wordt buitengewoon gewaardeerd als het er wel in zit.

No Comments

Leave a Comment